Wymeldowanie z pobytu stałego lub czasowego
Wersja strony w formacie XMLKategoria sprawy | zameldowanie |
---|---|
Komórka odpowiedzialna | Wydział Spraw Obywatelskich |
Wymeldowanie z pobytu stałego lub czasowego
Podstawa prawna
- Ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz.U. z 2010 r., Nr 217, poz. 1427 z późn.zm.)
- Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 września 2011 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz.U z 2011r., Nr 220, poz.1306 z późn.zm.).
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz.U. z 2013r., poz. 267 z późn.zm.).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz.U. z 2014 r., poz.1628)
Wymagane dokumenty
- Wypełniony druk zgłoszenia wymeldowania z miejsca pobytu stałego lub formularz zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego.
- Dowód osobisty osoby dokonującej wymeldowania.
- W przypadku zgłoszenia wymeldowania przez pełnomocnika dodatkowo:
- pisemne pełnomocnictwo do wymeldowania,
- dowód osobisty pełnomocnika lub paszport.
Uwaga!
W przypadku gdy obowiązku wymeldowania nie dopełnia zobowiązany, następuje wszczęcie postępowania administracyjnego z urzędu lub na wniosek o wymeldowanie.
Opłaty
- Czynność dokonania wymeldowania jest bezpłatna natomiast pobranie zaświadczenia o wymeldowaniu podlega opłacie w wysokości 17 zł.
- W przypadku złożenia wniosku o wymeldowanie w drodze decyzji administracyjnej pobiera się opłatę skarbową za wydanie decyzji w kwocie 10 zł.
- W przypadku gdy osoba zgłaszająca zameldowania działa przez pełnomocnika opłata skarbowa za złożenie pełnomocnictwa wynosi 17 zł. Opłatę skarbową należy wpłacić bezpośrednio w kasie Urzędu Miasta i Gminy w Lidzbarku lub przekazem na rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy w Działdowie z/s w Lidzbarku Nr 83 8215 0006 2001 0000 0941 0032.
Miejsce złożenia dokumentów
Urząd Miasta i Gminy w Lidzbarku
Wydział Spraw Obywatelskich
ul. Sądowa 21
13-230 Lidzbark
(pok.nr 1)
Sposób załatwienia sprawy
- Wydanie zaświadczenia na wniosek o wymeldowaniu z pobytu stałego lub czasowego.
- Wydanie decyzji administracyjnej o wymeldowaniu, gdy postępowanie wszczęto na wniosek o wymeldowanie lub z urzędu.
Termin załatwienia sprawy
- Bezzwłocznie
- W przypadku wszczęcia postępowania o wymeldowanie na wniosek lub z urzędu do 30 dni, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do dwóch miesięcy, przy czym do terminu nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa dla dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania oraz okresów opóźnień spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu. O każdym przypadku niezałatwienia sprawy w terminie zawiadamia się stronę postępowania, podając przyczyny zwłoki i wskazując nowy termin załatwienia sprawy.
Wymagane dokumenty do wszczęcia postępowania w sprawie wymeldowania z pobytu stałego w drodze decyzji administracyjnej
- Podanie o wymeldowanie zawierające dane osoby podlegającej wymeldowaniu, uzasadnienie, wskazanie miejsca jej nowego pobytu.
- Kserokopia dokumentu potwierdzającego tytuł prawny do lokalu.
- Dowód uiszczenia opłaty skarbowej w kwocie 10 zł za wydanie na wniosek decyzji administracyjnej. Opłatę skarbową należy wpłacić bezpośrednio w kasie Urzędu Miasta i Gminy w Lidzbarku lub przekazem na rachunek bankowy: Bank Spółdzielczy w Działdowie z/s w Lidzbarku Nr 83 8215 0006 2001 0000 0941 0032.
Miejsce złożenia w/wym. dokumentów:
Urząd Miasta i Gminy w Lidzbarku
ul. Sądowa 21
13-230 Lidzbark
Tryb odwoławczy
Od decyzji w sprawie wymeldowania wydanej na wniosek lub z urzędu służy odwołanie do Wojewody Warmińsko-mazurskiego za pośrednictwem burmistrza Lidzbarka w terminie 14 dni od daty doręczenia decyzji.
Pozostałe informacje
- Za osobę nieposiadającą pełnej zdolności do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczna opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
- Wymeldowanie z pobytu stałego osoby zmarłej dokonuje się z urzędu bez konieczności wypełniania formularza zgłoszenia wymeldowania z miejsca pobytu stałego.
- Wymeldowania dokonuje się osobiście lub przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie, o której mowa w art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz.U. z 2013r., poz.267 z późn.zm.), po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego, a w uzasadnionych przypadkach – innego dokumentu pozwalającego na ustalenie tożsamości.
- Wymeldowania z dotychczasowego miejsca pobytu stałego lub czasowego można dokonać w nowym miejscu zameldowania wskazując adres dotychczasowego miejsca pobytu, z którego ma nastąpić wymeldowanie.