LICENCJE NA WYKONYWANIE TRANSPORTU DROGOWEGO TAKSÓWSKĄ

Podstawa prawna:

-Ustawa z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym /tekst jednolity: Dz. U. z 2013 r. poz. 1414 z późniejszymi zmianami/.
-Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 roku w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydawanie certyfikatu kompetencji zawodowych /Dz. U. z 2013 r. poz. 916/.

I. Wymagane dokumenty:

Wniosek o udzielenie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką  (do pobrania).

Załączniki:
-oświadczenie o niekaralności osoby prowadzącej działalność gospodarczą  (do pobrania),

-oświadczenie o zamiarze zatrudniania kierowców (do pobrania),
-wykaz pojazdów (do pobrania) wraz z kserokopią dowodu rejestracyjnego, a w przypadku, gdy  przedsiębiorca nie jest właścicielem tego pojazdu - również dokument potwierdzający prawo dysponowania nim,
-dowód uiszczenia opłaty za udzielenie licencji

Dokumenty      do        wglądu:
-świadectwo        legalizacji             urządzenia            pomiarowo-kontrolnego,

-prawo   jazdy,
-orzeczenia o braku przeciwwskazań zdrowotnych i psychologicznych do wykonywania pracy na stanowisku kierowcy.

II. Opłaty:
- za licencję ważną do 15 lat opłata wynosi 200 złotych,
- za licencję ważną powyżej 15 do 30 lat opłata wynosi 250 złotych,
- za licencję ważną powyżej 30 do 50 lat opłata wynosi 300 złotych,

Zapłaty opłaty skarbowej dokonuje się gotówką w kasie UMiG Lidzbark, ul. Sądowa 21 pok. nr 5 lub bezgotówkowo na rachunek UMiG Lidzbark nr

BS w Działdowie z/s w Lidzbarku 83 8215 0006 2001 0000 0941 0032


III. Termin odpowiedzi:

Do 30 dni.

IV. Tryb odwoławczy:

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego za pośrednictwem organu wydającego
decyzję w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.


V. Uwagi:


W przypadku braku kompletu wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.