Wpisanie do stałego rejestru wyborców

 Podstawa prawna

  1. Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. Kodeks wyborczy (Dz.U. z 2011r., Nr 21, poz. 112 z późn.zm).
  2. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27.07.2011r. w sprawie rejestru wyborców oraz trybu przekazywania przez Rzeczpospolitą Polską innym państwom członkowskim Unii Europejskiej danych zawartych w tym rejestrze (Dz.U. z 2011 r., Nr 158, poz. 941 z późn.zm.)                   

Wymagane dokumenty

  1. Wniosek o wpisanie do rejestru wyborców.
  2. Pisemna deklaracja.
  3. Do wglądu ważny dokument stwierdzający tożsamość oraz jego kserokopia.

 Opłaty

Nie podlega opłacie skarbowej

 Miejsce złożenia dokumentów

Urząd Miasta i Gminy w Lidzbarku

Wydział Spraw Obywatelskich

ul. Sądowa 21

13-230 Lidzbark

pok.nr 1

 Sposób załatwienia sprawy

Wydanie decyzji o wpisaniu lub odmowie wpisania do rejestru wyborców

 Termin załatwienia sprawy

Trzy dni od dnia wniesienia wniosku

 Pozostałe informacje

  1. Można być ujętym tylko w jednym rejestrze wyborców.
  2. Wyborcy będący obywatelami polskimi zameldowanymi na pobyt stały na terenie gminy są wpisywani do rejestru wyborców z Urzędu.
  3. Wyborcy stale zamieszkali na obszarze gminy bez zameldowania na pobyt stały wpisywani są do rejestru wyborców po wniesieniu w tej sprawie wniosku do Urzędu Miasta i Gminy w Lidzbarku.
  4. Wyborcy stale zamieszkali na obszarze gminy pod innym adresem aniżeli adres ich zameldowania na pobyt stały mogą zostać wpisani do rejestru wyborców pod adresem stałego zamieszkania, jeżeli złożą w tej sprawie wniosek do Urzędu Miasta i Gminy w Lidzbarku.


Załączniki:

Deklaracja
Wniosek